[一闪而过的画面太多,能抓住的太少。]

【利艾】But you didn't (Levi POV)

生死爱欲:

*角色属于创哥

*原梗来自匿名诗but you didn't

算是对上次那篇的补完吧,再不摸鱼了!好好码字!


But you didn’t

但是你并没有

 

I still remember the very first time seeing you, through the crowd, just one glance. I thought you would only be a passerby.

But you didn’t.

我还记得第一次见到你,隔着人群,匆匆一瞥。以为你不过是个平凡过客,萍水相逢的一期一会而已。

但你并没有。

 

I also can’t forget the time you knelt down in front of the authority. I kicked you, so damn fucking hard. I could see the anger in your eyes, burning out as fire. I thought you surely would hate me.

But you didn’t.              

我也忘不掉那次的特别审讯。你跪倒在权贵猪的面前(本非出于本意),我踹了你一脚(也是一场安排),卯足了劲。力度之狠,让你那两个青梅竹马对此一直耿耿于怀。我望进你的眼睛,那儿燃着熊熊烈火。我以为你会恨我。

但你并没有。

 

I remember the day my crew sacrificed in the wood. All four of them, covered with blood, torn into pieces. You blameyourself for so long.

I thought you would break down, might burst into tears as well.

But you didn’t. 

我记得我的小组全灭那日的光景,无法忘却。他们沾满鲜血,被撕扯成碎片。你为此自责了那么久。

久得我以为你会因此而崩溃,一蹶不振。

但你并没有。

 

And from time to time, you were forced to transform into a giant, almost lost the mind. People took advantages of you and treated you as a tool.

I thought you would turn against human.

But you didn’t.

一次次,你狠狠咬下左手,在腾腾热气中站起身,像个操蛋的巨人。你被反复实验,被卷入阴谋论的漩涡中心。人们利用你,把你当作工具,赚足好处。

我以为你会因此叛变,对人类丧失信心。

但你并没有。

 

You had been let down by betrayals, trapped by lies, set up by greed, ambushed by doubts.

You hurt yourself, you shout and fight. 

You seldom cry. 

无情的背叛、虚妄的谎言、贪婪和质疑——你被这些缠绕了一身,背负了一生。

你咆哮,反抗。

却鲜少有泪水。

 

You are a true monster, but built up with humanity and empathy. 

你是个货真价实的怪物啊。从地下室的第一眼我便能辨识出。

可你有着比任何存在都纯粹的本性。

和打动人心的真挚。

 

I thought you would fall.

Shadowed by the darkness.

But you didn’t. 

我以为你会坠落。

被黑暗蒙蔽双眼。

可是你并没有。

 

You walked directly into my life, with sincerity,with faith.

With thousands of sun shine and moon beams.①

Disperse the gloomy clouds.

Woven in my soul.

你跌倒过,也曾深陷泥泞。可是你铁骨铮铮,从不屈于囹圄。

你走进我的生命,姿态端正,眼眸明媚。

仿佛无数轮皎洁的明月,又像是成千上万个灿烂的太阳。

那是足以刻入灵魂的力度。耀眼而明亮。                                                                           

 

 

You are the light.

你是希望。

 

 

①改自《灿烂千阳》:“人们数不清她的屋顶上有多少轮皎洁的明月, 也数不清她的墙壁之后那一千个灿烂的太阳。”



FIN


评论
热度(68)

© Khaleesi | Powered by LOFTER